Atenció: El teu navegador no té suport per algunes funcionalitats necessàries. Et recomanem que utilitzis Chrome, Firefox o Internet Explorer Edge.

101 Contes Anna Pujol

CONTES, MÚSICA, VIDEO, POESIA, NARRATIVA

• 0
    Mecenes
    mensuals
  • 27.22
    total

LA PUGLIA (Dia 6 Coves de Castellana i Arerobelo)

Avui hem matinat  molt. A les 8 del matí ja érem tots dins l'autocar per anar a visitar les Coves de Casellana.  Unes Coves amb estalactites i estaglamites enormes. De les quals només he recorregut una quarta part. Suficient per veure el més representatiu. Són impressionants per l'alçada de la seva bobeda natural de més de 20 mestres d'alçada i per la seva extensió.  Nosaltres hem fet el recorregut curt de 3km però superen els 9 km tot i que encara queda una bona part per de moment només hi accedeixen els espeleòlegs.
Si mai heu estat a les Coves de Nerja a Màlaga les Coves de la  Castellana no us impressionants tant. Si no hi heu estat mai, si que us impactaran.
Tot seguit ens hem dirigit cap a una masseria o l'equivalent a Catalunya, la masia. Allà ens han ensenyat com s'elabora el formatge mozzarella que hem degustat a la mateixa masseria amb altres plats típics de la terra. Un gran assortiment d'antipasti amb verdures cuinades embotits, verdures en conserva. Pasta fresca, botifarrons i pastes de la zona farcides de fruits secs i melmelada, acompanyada d'uns maduixots excel·lents.
En acabat hem tornat a l'autocar per dirigir-nos a Arberobello. Un poblet únic al món per les cases o Trulli amb teulades de forma cònica l'origen del qual eren unes barraques per on guardar eines  del camp o refugiar-se del mal temps. Però que per ordre de Ferran II és van veure obligats a fundar una ciutat on al ser habitatges que es podran muntar i desmuntar peça per peça i no poder-transportar si calia canviar de lloc, el rei els va dispensar de pagar impostos per considerar als seus habitants com a poble nòmada, però actualment s'han reformat i s'hi pot viure amb força comoditat i fins i tot s'han transformat amb petits hotels o apartaments turístics de nivell.
Tot seguit hem acabat la vista acalorats ja que a les 6 de la tarda només s'estava bé a l'ombra. Queia un sol de justícia que et deixava estabornit.
Hem arribat a Bari a les 7 de la tarda. Pel cami he pogut gaudir d'un precios passatge campestre farcit l'oliveres, cirerers, figueres, camps de blat i vinyes que feien molt de goig amb sembrats que recordaven més a un jardí que a una horta. Hem tingut suficient temps lliure per voltar  per Beri amb tranquil·litat i sopar a les 9 de la nit. Hem compartit taula com es ja habitual des del primer dia amb la Teresa i el Pere amb qui cada dia ens anem coneixent millor i ens trobem molt de gust els uns amb els altres respectivament.
Demà no cal matinar tant. Hem de ser a l'autocar a les 9 del matí per visitar Polignano.  Ja us ho explicarem