Atenció: El teu navegador no té suport per algunes funcionalitats necessàries. Et recomanem que utilitzis Chrome, Firefox o Internet Explorer Edge.

101 Contes Anna Pujol

total

Jordània dia 1

Amman, Jedesh, Castell de Ajiu

Vam sortir de Barcelona ahir a les 16:45. Vam aterrar a Amman a les 10:45 hora local. A l'avio ens van servir per sopar menjar mexicà amb burrito de pollastre , frijoles i mini xurros amb xocolata. No entenem perquè van triar aquest  menú. Potser si haguéssi  anat a Punta Cana ens haguessin servit humus i cous-cous. (Van hora per davant nostre) Vam arribar a l'hotel a les 12:00 de la nit.
Quan arribes a l'aeroport t'hi has d'estar força estona perquè els tràmits que demana immigració són ferragosos. Fas molta estona de cua per reconeixement facial i comprovar els passaports.  Nosaltres som un grup de 20 persones que hem vingut amb guia acompanyant des de Sabadell i te contacte amb altre guia local que ens ha facilitat molt els tràmits.  Tot i així només hem tingut temps d'arribar a l'hotel , entrar a l'habitació i treure de la maleta la roba que ens hem de posar demà, ja que a 2/4 de 8 comencem el tour per Amman i rodalies.

Després d'esmorzar ens hem trobat tot el grup al hall de l'hotel i la nostra guia   Andrea qu ens ha acompanyat fins el bus on ens espera Nabil. El guia local.  Ell sempre diu, amb ironia, que  és el millor i que mai té la culpa de res.
Hem arribat a Jadesh, la antiga ciutat greco romana , la qual encara conserva l'hipòdrom, les term fòrum, el teatre, les botigues, i restes de 4 esglésies que anteriorment havien estat temples  romans. Feia molta calor però anar vestit amb roba fresca i vaporosa és el més aconsellable per protegir-se de les cremades solars.

Tot seguit ens hem dirigit fins al castell d'Ajoiu. Una fortificació construïda durant les croades per lluitar contra els infidels. No és impressionat però està ben conservat i el millor són les vistes que es poden contemplar des d'allà dalt.
Se'ns ha fer l'hora de dinar i hem anat al macrorestaurant  Artesmis on s'hi troben tots els turistes del país. No hem menjat malament malgrat la quantitat de comensals que arriben i se'n van a ramats. Però tan les amanides, com l'hummus o els diferents rostits de carn o pollastre són prou bons.
Després de dinar hem tornat a Amman per visitar la part antiga que no ens ha donat temps de veure al matí. El mercat de les espècies, el zoco, i la quantitat de barris enfilats dalt d'una codina que conformen la ciutat i que semblen formiguers gegants.
Com totes les ciutats orientals és caòtica, plena de gent i plena de brossa per a tot arreu.
Nosaltres no ho trobem pas bonic però sabem que sense tota aquesta pàtina de porqueria no reconeixeriem la ciutat. Un rentat de cara li esborraria la personalitat.
A ells, poc els importa. Estan acostumats a viure així i potser ho trobarien a faltar. Però és un gran problema pel nostre planeta.
Això crec que tan ells com nosaltres ho sabem. Però si no hi ha ningú que hi posi ordre la gent per si sola poc hi pot fer. Si no existeixen les papereres tot va a parar a terra.
Demà encara ens hem de llevar més d'hora. A a 2/4 de 7 hem de deixar l'hotel per canviar a l'hotel Hilton al costat del Mar Mort. Allà experimentarem la flotació del cos damunt d'aigua de mar amb sobresaturació salina i altres coses que ja us aniré explicant.
Us adjunto alguna fotografia.  Espero que us agradi.